גבר ואישה שווים הם?

כעת תוכלו לקחת חופשת לידה ביחד!

 אסנת ואתורי, יוזמת מחאת התינוקות בראיון ראשון מאז שיוזמתה שינתה את המדינה

שינוי חוק חופשת הלידה לאמהות

אסנת ואתורי יוזמת מחאת התינוקות

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית ללא מתנגדים את הארכת חופשת הלידה לאימהות ל-15 שבועות בתשלום. השינוי יחול גם על נשים שהחלו את חופשת הלידה שלהן וילדו בשנת 2017. במסגרת החוק יוכלו גם האבות לקחת שבוע של חופשה בתשלום במקביל

 

זהו יום חג, או לפחות יום ניצחון לכל אמא ולכל אישה ששואפת לשיוויון זכויות אמיתי. היום חל שינוי.

השינוי בחוק אומר למעשה כי תהיה  הארכה של תקופת חופשת הלידה המשולמת בשבוע אם אופציה לשבוע נוסף שיבחן בהמשך.

סטודנטיות שירצו לחזור וללמוד אחרי חודש בעל יוכל להחליף בתקופה זו, בניגוד למה שהיה עד עכשיו.

והבשורה – אישה שתרצה 14 שבועות ולא 15 תוכל להיות עם בעלה שבוע במקביל ולא במקומה!

המדינה איפשרה לקחת מהמדינה במקביל אליה

FB_IMG_1490111971777

אסנת ואתורי , האישה שהובילה את השינוי החברתי, יוזמת מחאת התינוקות, אשר בעבר כתבה ופרסמה כאן באתרנו, הבית של האמהות, מכתב לאמהות ובו היא קוראת לצאת ולהצטרף אליה למחאה: "ניצחון של אמצע, זריקת עידוד שאפשר להמשיך לעבוד על תקופת לידה ראויה יותר.

זהו הישג מדהים וההכרה לאבות היא זכות מדהימה. יש הרבה עבודה. אני חושבת שהמדינה צריכה לתת את הדעת והרפורמה הזו היא היסטורית, אפשר לעשות פה שינוי.

כמה סימבולי – היום ניצחתי והיום הכנסתי את אופירי שלי לגן

התחושה של סיפוק אדירה כי את חופשת הלידה שלי "די בזבזתי" והוכחתי לעצמי ששווה. בחופשת לידה שלי "עבדתי" אבל "עשיתי היסטוריה" היום נגמרה חופשת הלידה שלי, והיום הכנסתי את ילדי לגן. יזמתי והובלתי אך רבע מיליון הורים עשו את השינוי. המון הורים שנמאס להם והם אלו שאחראים על השינוי הזה.

 

 

זאת הייתה מחאה מעידן חדש, לא נאבקנו באף אחד אלא יצרנו שיתוף פעולה ועבודת צוות עם רחל עזריה ולשר כחלון, הוא הוביל פה מהלך, פניתי אליו בשיחת טלפון והוא פתח את הדלת, עשה פגישת עבודה, ודלת תמיד הייתה פתוחה. לא הייתה לי סיבה לתקוף איתו למרות שהרבה פוליטיקאים ואנשים נוספים ניסו שנריב.

הדלת הפתוחה שבה ישבתי עם שר האוצר במדינת ישראל היא לא ברורה מאליו. הוא לא חייב לי דבר.

 "אני כולה אמא", אומרת אסנת ואתורי

אני בסך הכל אמא, לא מחזיקה בשום תיק, זה נותן תקווה. לא היה לי שום קשר איתו ואין לי שום הכרות מוקדמת איתו. הוא התחבר לפניה וזה מחמם את הלב.

המחאה הזו הביאה שינוי ענק, הישג ענק בלי יום אחד להיות ברחובות למרות שבהחלטה הזו יש הרבה מאוד כסף.

התהליך הזה התחיל ב 14/7 בפגישה הראשונה, הרבה לפני בחירות, היה במקום מאוד בטוח. זה לא נולד היום או בשבוע האחרון. אולי זה קצת משרת אותו אבל זו עבודה שהתחילה הרבה קודם. זה לא ציני זה אמיתי.

 

ואתורי מבקשת לסיום להוסיף "ששינוי אמיתי קורה מהשטח. אנחנו צריכים לפעול למען הזכויות שלנו. יש לביחד שלנו המון כוח. אני חושבת שזו לא ססמה וצריך להמשיך ולעשות.

 

Summary
Name
אסנת ואתורי
Nickname
(יוזמת מחאת התינוקות)