שנת 2019 תעמוד בסימן עידוד שנת הנאפ במקומות העבודה

כך לדברי אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה ונציג ארגון השינה העולמי בישראל

מסע״ת הולנדיה - קפסולת נמנום במתחם איכה

צילום: קוקו

 

סקר חדש מוכיח כי 60% מהמעסיקים בישראל מוכנים לאפשר לעובדים לנמנם במהלך יום העבודה

 

מחקרים מוכיחים כי לנפנופ קצר בצהריים יש ערך כלכלי עצום למעסיקים ולעובדים (אובדן ימי עבודה, הפחתת מחלות, שיפור הזיכרון והיצירתיות ועוד) – הסקר החדש מראה כי האפקטיביות שנמצאת בשיאה (67.6%) בין השעות 09:00 ל- 11:00 צונחת (4.1%) בין השעות 13:00 ל- 15:00 וכי 30% מהעובדים סבורים שנימנום היה מחזיר להם את היעילות בעבודה.

 

כחלק מהמהלך ליצירת מודעות בקרב מעסיקים ובקרב עובדים

משיק ברססט לראשונה בישראל את ה- PodTime

 

קפסולת שינה בעיצוב עתידני המאפשרת שנת נאפ אופטימלית של בין 10-20 דקות גם במקומות עבודה הומי אדם

 

מידי שנה, ב- 15.3.2019, מציינם את ים השינה השנתי הרשימי, מיסודו של ארגון השינה העולמי.  ארגון זה, שהוקם על ידי  האיגוד העולמי לרפואת שינה (WASM) והפדרציה העולמית לשינה  (WSF), הינו ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם את בריאות השינה ברחבי העולם.

 

מזה כשנתיים, ישראל נמנית בין 73 המדינות החברות בארגון זה ואנוכי, אבי ברססט, מנכ"ל חברת הולנדיה הישראלית, המתמחה בהנדסת שינה, משמש כנציג ישראל בארגון השינה העולמי ויחד עמו פועל ליצירת מודעות והנחלת הידע לציבור הרחב בכל הקשור לחשיבות השינה.

 

יום השינה הבינלאומי 2019 עמד השנה בישראל בסימן קידום שנת הנאפ במקומות העבודה. אבי ברססט, נציג ארגון השינה העולמי פנה לנשיא המדינה מר ראובן ריבלין וליו"ר  ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף על מנת לסייע בידיו לקדם נושא חשוב זה.

 

מסע״ת הולנדיה - קפסולת נמנום במתחם איכה

צילום: קוקו

 

 

 

 

 

שנת הנאפ מעוררת, מרעננת ומזריקה אנרגיה לקראת המשך הפעילות. לכן, מקומות עבודה מובילים ומוסדות לימוד רבים בעולם כבר מאמצים את הנאפ בהתלהבות כחלק משגרת היום שלהם.

 

 

בסקר חדש שנערך השבוע ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה נקבע:

אפקטיביות בעבודה

67.6% מהעובדים סבורים שהם נמצאים בשיא האפקטיביות בין השעות 09:00 ל- 11:00. לאחר מכן יורדת האפקטיביות ורק 4.1% סבורים שהם אפקטיבים בשעות אלו.

 

מה עושים אחרי ארוחת הצהריים?

העובדים מעידים כי אחרי ארוחת הצהריים הם נוהגים 21.8% להעביר את הזמן בסידורים אישיים (מיילים פרטיים, קניות ברשת, התעדכנות בחדשות ועוד), 18% שותים קפה ומשוחחים עם חבריהם לעבודה, 6.7% סתם מורחים את הזמן. לעומתם, 42% מעידים על חזרה לעבודה במרץ.

 

המעסיקים סבורים שרק 30% מהעובדים חוזרים במרץ לעבודה אחרי הפסקת הצהריים ושלמעלה מ- 60% שותים קפה עם החברה, מתעסקים בסידורים אישיים, מורחים את הזמן ואפילו מנמנים קצת.

 

ומה לגבי נימנום קל?

30% מהעובדים סבורים שנימנום קל היה משפר את היעילות שלהם וכ- 67%    מהעובדים מעריכים שהיו מצליחים לנמנם במקום העבודה, אם זה היה מקובל ואם היו להם את התנאים המתאימים לכך.

 

32% מהמעסיקים אמרו שהיו מאפשרים לעובדים לנמנם מידי יום ו-  36% נוספים לא היו מסתפקים רק בזה, אלא גם דואגים לתנאי ניפנופ מתאימים לעובדים (מקום שקט, נוח, חשוך וכו').

 

לדברי ברססט, "סביבת העבודה בעולם המודרני השתנה לבלי הכר בשנים האחרונות: הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים בהם אנו מוקפים בעבודתו היומיומית, התובענות והתחרותיות, גובים מהעובדים מחיר יקר. מחקרים רבים מצביעים על  ההשלכות שיש לכך על העובד ובהן: איבוד פרודוקטיביות, חוסר ריכוז, שחיקה, דיכאון  ובעיות בריאות רציניות נוספות.  ארגונים ציבוריים ופרטיים יצטרכו לחשוב על דרכים יצירתיות 'לצאת מהקופסא' על מנת להגביר את הפרודוקטיביות, בריאות וקידום אורח חיים בריא של עובדיהם תוך הבנה ששם ימצא היתרון התחרותי שלהם".

 

לקידום המהלך שנת "נאפ" במקומות העבודה משקי אבי ברססט, את ה- PODTIME הראשון המוצב  ב"אייכה" מתחם קונספטואלי לחללי עבודה משותפים וישמש לרווחת העובדים, ברח' אליפלט בתל אביב.  ה- PODTIME מאפשר סביבה אישית מרווחת המאפשר לישון ללא הפרעה בפרטיות מלאה, כניסה ויציאה קלים מאוד, שטח פנימי גדול, הפעלה ידנית של הדלת והפחתת רעש חיצונית.

 

יתרונות למעסיקים: למשוך, לשמר, ולהעצים עובדים, הגברת התפוקה, המיקוד והיצירתיות, צמצום ימי מחלה והיעדרות או שעות מופחתות, פתרון גמיש ללא צורך בחדר ייעודי,

יתרונות לעובדים: צמצום הסיכון למחלות לב, הפחתת רמות לחץ, שיפור במצב הרוח, שיפור הזיכרון והלמידה, חיזוק המערכת החיסונית, עיבוד קוגניטיבי טוב יותר ויצירתיות, חשיבה ברורה וחדות.

 

 

מידות: 120cm (W) x 120cm (H) x 220cm (L)

 

מחיר: רכישה בעלות של  22,000 ש"ח + מע"מ, השכרה בעלות חודשית של 1,770 ש"ח לחודש בהתחיבות ל- 6 חודשים מראש.