קניון רמת אביב גאה להציג  שלוש תערוכות חדשות בגלריית האמנים

 

חוגגים את הקיץ: קניון רמת אביב גאה להציג

שלוש תערוכות חדשות, של האמניות רונית צובנר, נאוה וולנר ודקלה פאינרו

שיציגו כל אחד מהם תערוכת יחיד בצילום או ציור

בגלריית האמנים בקניון רמת אביב

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי-בירן

 

קניון רמת אביב גאה להציג בגלריית האמנים, לקראת חגיגות הקיץ וחודש יולי, 3 תערוכות יחיד של האמנים: רונית צובנר, נאוה וולטר ודקלה פאינרו. שלוש תערוכות יחיד, המאגדות שילוב אולטימטיבי של ציור או צילום, והפכו לתערוכה אחת, שאצרה איילת אמוראי בירן.

 

רונית צובנר: ילידת הארץ 1950. חיה ויוצרת בתל אביב. בוגרת מכון אבני לאמנות, למדה פיסול, ציור והדפס אצל האמנים בתיה מגל, יואב שועלי, סמדר כץ, ברוך סקציאר, דרורה בן דורי, וב-10 השנים האחרונות משתתפת בקביעות בסדנת הציור של ברוריה הסנר. למעלה מ- 25 שנים עסקה בפיסול פיגורטיבי בברונזה ואבן. "הפיזיות, הקצב והתלת ממד ריתקו אותי." מספרת צבנר. לפני כ- 12 שנים פנתה לציור. ציירה פיגורטיבי בשמן אצל האמן יואב שועלי, והרגישה שהפכה לטכנאית טובה. אח"כ עברה לסדנת הציור של ברוריה הסנר ושם נפתחה לעולם הצבע והחופש. ציוריה של צובנר הם ברובם מופשטים, חלקם משולבים בטכניקת הקולאז' ובהם צורות ומרקמים רכים המשתלבים להרמוניה לירית. אלו נופים פנימיים, לעתים מתוך השראה מהעולם שסביבה לעיתים מתוך זכרונות, מראות או מנבכי הנפש והתת מודע. כתם הצבע הראשון – זה תחילתו של הציור. אחרי-כן בא תהליך של חיפוש, הוספה, כאשר כל קו מבקש המשך וכל כתם גורר אחריו כתם אחר וצבע משוחח עם צבע והכל ביחד שואף איזו אחדות, איזו אמירה, איזה קצב פנימי שמעורר את התמונה לחיים ובסופו של דבר נותן  לה את העומק והמשמעות.

קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש יולי. איור של רונית צובנר

איור של רונית צובנר

רונית צובנר הציגה בתערוכות רבות בעשור האחרון , בארץ ובחו"ל, חלקן קבוצתיות, וחלקן תערוכות יחיד, בין המקומות שהציגה, גלריה גנון בתל אביב, גלריית CITY SIGHT בירושלים, תיאטרון הבימה, גלריית "האגם", רעננה, מרכז עינב בתל אביב, נמל יפו, מחסן 2, בנק הפועלים, וברחבי העולם: בבולגריה, בסין ועוד.

 

 

נאוה וולנר: ילידת תל אביב, חיה ויוצרת כיום ברמת השרון. לפני כ-11 התלבטה בין עיסוק בסידור פרחים או בציור, בחרה בציור ומאז ״פורחת״, מציינת. הציור מהווה עבורה מקום מפלט מהעולם ובו זמנית, חושף אליו, דרך תנועה, צבע ותחושות. בעבודותיה של וולנר יש שילוב של טכניקות שונות, הקו והכתם, הרישום ועבודת הצבע יוצרים שילובים מרתקים ודיאלוגים שיש בהם הרבה חופש וביטוי אישי. סמלים וצורות משתלבים ליצירות מגוונות שסגנונן משתנה ומבטא הלכי נפש שונים ומתחלפים. בצד השפע והרב גוניות הסגנונית והצבעונית יש אחידות בשאיפה להרמוניה, לאחדות ולביטוי ייחודי ואישי. בתוך התנועתיות והשינוי יש סדר, הצורה והצבע מתארגנים לכדי מבנים צורניים ברורים ומתוחמים, הסערות שבפנים באות לידי ביטוי אך אינן מאיימות לשבור ולפרק את המסגרות.

וולנר שמציירת בעשור האחרון בסדנת הציור של ברוריה הסנר למדה רישום אצל יונתן הירשפלד, הדפס אצל בתיה מגל והציגה תערוכות יחיד בבית שרת בגבעתיים ובבורסת היהלומים ברמת גן. השתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות בנמל יפו , במחסן 2, בתיאטרון הבימה בתל אביב, בתיאטרון היהלום ברמת גן ועוד.

קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש יולי. איור של נאווה וולנר.

איור של נאווה וולנר

 

דקלה פאינרו: דקלה מציגה בתערוכה סדרת צילומים של אנשים וטבע. דקלה, שגרה בחוף הכרמל, אוהבת טבע, ואת הרגע החולף אותו היא מנציחה בעין העדשה, היא צלמת של אנשים וטבע. מצלמת מזה כ-15 שנה. לצילומים של דקלה טביעת עין ייחודית המתאפיינת בצבעוניות רבה, חיות ולכידת הרגע עם כל הקסם שהוא טומן בחובו. האהבה שלה לצילום התחילה במסעותיה ברחבי העולם בהם נחשפה לנופים עוצרי נשימה, אנשים, תרבויות ומקומות מרתקים. את הידע בצילום למדה במהלך השנים גם בצורה אוטודידקטית וגם בקורסים מקצועיים. לפני כשלוש שנים עשתה שינוי מקצועי, ועזבה קריירה של עשר שנים כמהנדסת בהייטק לטובת הפניית הזרקור אל אהבת הצילום. נהנית לצלם טבע על כל גווניו ובכל סוגי התאורה הטבעית. רואה את הקסם שבחילופי העונות, שינויי מזג האוויר, ושעות היום השונות, ומנציחה עם העדשה את היופי וההשראה שהם מגלמים. המפגש של האדם עם הטבע מרתק אותה במיוחד והיא מתמחה בצילום של טבע, אנשים והשילוב שביניהם. כיום בנוסף לצילום, דקלה גם מנחה סדנאות להתפתחות אישית, וביניהן סדנת 'דרך האמן' שמסייעת להוציא את האמן הפנימי שבתוכנו ולתת לו ביטוי בעולם.

קניון רמת אביב מציג תערוכת אמנים לחודש יולי. צילום של דקלה פאינרו.

צילום של דקלה פאינרו.

 

התערוכה תתקיים בקניון רמת אביב בתל אביב, גלריית האמנים,  על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, בין "ארקפה" ל"גרנד קפה", איינשטיין 40 רמת אביב.

בין התאריכים 27.6-25.7.2017

אירוע חגיגי וקונצרט ג'אז להשקת התערוכה יתקיים לעת השקיעה ביום רביעי, 12.7.2017 בשעה 19.30

 

אודות גלריית האמנים של קניון רמת אביב :

על הקיר החיצוני של קניון רמת אביב, ממוקמים 16 חלונות ראווה גדולים, ובהם מוצגת כל חודש תערוכת אמנות חדשה, של מיטב אמני ישראל. בחלל הייחודי הזה מציגים צלמים, ציירים, פסלים ומעצבים. הקהל העובר במהלך 24 שעות היממה מתחלף מאנשים הצועדים/רצים בשעות הבוקר, הורים המביאים את ילדיהם לגן, אימהות עם עגלות התינוקות, תלמידי בתי הספר החוזרים מלימודיהם, וכולם למעשה נחשפים לתערוכות מדהימות ואמנות איכותית ללא תשלום וללא מאמץ.

הוויטרינות השקועות בקיר וסגורות בזכוכית מהוות מעין מסגרת גדולה של תמונה והצופה יכול לראות את העבודות מקרוב או מרחוק , ובערב בזמן שהתאורה דולקת, גם מהכביש. המקום כולו מזכיר בעיצוב שלו את המנזרים באירופה, שכן בקדמת הקיר, יש אכסדרת עמודים המחלקת את המתחם ונותנת מקצב אחיד אשר ביניהם ניתן לראות את הוויטרינות ולצפות באמנות.

Summary
Event
אירוע חגיגי וקונצרט ג'אז להשקת התערוכה יתקיים לעת השקיעה ביום רביעי, 12.7.2017 בשעה 19.30
Location
קניון רמת אביב,
Starting on
12/07/2017